CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 4, 2010

encik briyani & en arab ~~

bismillahirrahmanirrahim

salam.
heh-he. korang taw ape persamaan kedua2 nasi ni >>> nasi briyani & nasi arab???
persamaanya adalah...*jom belajar add math dengan aku*

nasi briyani = sakit perut
nasi arab = sakit perut

nasi briyani+nasik arab= sakit perut kuasa 2
*heh-he. aku lupa camne nak buat kuasa 2 kecik tu*


*nampak sedap je kan nasi briyani ni?*

okay lah, back to the story. alkisahnya begini...4 hari lepas *erkkk, hari ahad tak silap aku* aku dengan seorang teman aku, aien, merayau2 mencari makanan.*pehhh..macam kucing terbuang je gayanye* lepastu kiteorang terjumpalah nasi briyani. waaa...tengok je memang dah terliur. so, disebabkan nafsu lapar tengah bermaharajalela...tanpa sedar aku rembat nasi briyani tu untuk dinner aku. aien pon rembat sama gak. dan kiteorang makan tahap tak ingat orang keliling. erkkk..tengah lapar ok. =] heh, memang sedap la. nak2 pulak perut tengah lapar...he3.

esoknya, subuh2 lagi around 5.30am aku tak boleh tido. sakit perut weih. serius gila. nak pergi toilet...sunyi je aku rasa. heh, macho punye pasal aku tahan lagi. sampai aku dengar azan baru aku pergi. ok sikit la...lepas tu macam biasa. lepak2. surf internet jap. online and chat kat ym. belek2 buku and nota untuk class hari tu. tetiba perut aku sakit balik. huh-hu. menyumpah seranah gila aku. mau tak menyumpah..pagi tu je dekat 4 kali aku keluar masuk toilet. naik lembik taw tak. aku da mula risau camne nak pergi class kalau macam nih. nak ponteng tak boleh. ade presentation. so, dengan penuh tawakal aku attend gak class seminar tu. alhamdullillah. sepanjang class tak ade ape yang berlaku di luar kawalan aku. everything under control. yeaaa...aku tak sakit perut dah.lalalalala~~

kusangka musim bunga berpanjangan..rupanya winter di subuh hari. hadei..spoil mood terus. dalam class TAPI boleh aku diserang sakit perut. nasib baik lecturer tak masuk so, offficially class tu batal. aku orang pertama keluar class dengan hanan follow belakang. minah tu tak siap tutorial. tu yang kelam kabut nak blah gak tu. aku tak fikir apa dah. dalam otak fikir nak balik. habis cancel plan jahat aku dengan aien. haish...sampai bilik kompem aku keluar masuk toilet...lembik sekejap la. mengadu kat aien... kot2 la dia pon sama macam aku. tapi dia cakap dia ok je. haish...kenapa harus aku seorang???

bila aku fikir balik punca2 sakit perut tu..baru aku teringat yang aku tak boleh makan nasi2 yg berempah macam nasi briyani tu..ha3. adeh. lapar punya pasal aku langsung tak ingat. padan muka aku kan?kan?...heh, terasa nak mengadu kat mama dengan abah. tapi kompem la kena leter tak hingat nanti. so, aku pendamkan je hasrat nak mintak simpati dari mama dengan abah. =[

dulu aku dah kena sekali...setahun yang lalu. aku makan nasi arab. gila lagi teruk aku kena. 4-5 hari juga la aku jadi lembik. keluar masuk toilet. siap nak pergi hospital lagi. kot2 kena food poisoning.itu semua gara2 farewell party. ada ke patut amik nasi arab jadi menu utama. *oh-ya. nasi tu pulak memang pure pak arab yang masak. meletup la kan rasa dia* dan, bagi seseorang yang tak pernah merasa nasi arab macam aku ni...sudah tentulah sangat teruja untuk merasa. hah-ha. dan akhirnya...aku merana. haishhh...itulah kali pertama dan terakhir aku makan nasi arab. dan disebabkan nasi tu jugak aku dah allergic gila dengan nasi2 lain yang dimasak dengan rempah. dulu elok and rilex je aku boleh makan nasi briyani...lepas kes tu terus tak boleh makan. kenapa eh?? takkan allergic kot. tak penah lagi aku dengar orang allergic dengan nasi briyani.


*hoh-ho. inilah nasi arab yang aku makan dulu. lebih kurang la...pic ni aku google je*

yang aku fikir sekarang ni...ada ke insan lain yang menghadapi masalah macam aku? tak boleh makan nasi2 yang ade rempah segala bagai? hadei...kawan2 nanti kalau korang kawen tolong jangan masak nasi yang berempah eh. kalau korang just invite aku tapi tak nak bagi makan tak pe lah...aku reda. ha3.

p/s:- tetibe terasa nak makan cordon bleu kat secret recipe la...

0 comments:

Post a Comment