CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 24, 2011

::: 7 tahun yang lalu :::

bismillahirrahmanirrahim


ehsan Google

salam semua. hehehe. lama tak merapu kat blog ni. well, hari ni keputusan SPM 2010 keluarkan? tahniah aku ucapkan untuk adik adik yang dapat keputusan yang cemerlang. semoga terus maju di masa hadapan. yang keputusan ala ala baik tak baik tu berusaha lagi. yang penting ada keinginan untuk terus berjaya. hurmmm...yang tak bagus tu...takpe jangan patah semangat. itu bukan pengakhirannya. mungkin sekarang tak berjaya macam kawan kawan lain tapi ketentuan ALLAH tak siapa yang tahu kan? insyaALLAH akan ada rezeki korang kat bahagian lain. don't worry about that. chill la. =]

bila tengok berita tentang keputusan SPM yang keluar hari ni siang tadi aku teringat kenangan masa ambil keputusan dekat sekolah dulu. hahaha. time ambil keputusan tu aku berkonvoi je dengan dua orang bestfriend aku, erni & betty. my parents aku tak bagi ikut. hehehe. masa pergi hall nak ambil keputusan tu sangat nervous. tapi bila berjumpa kawan kawan dalam hall macam orang gila. especially girls la kan. time tu lah nak laga laga pipi semua. hehehe. sangat best bila mengingati kenangan lama. yelah time tulah nak lepas rindu dekat classmates yang dah lama tak jumpa. semua turun Taiping tak kira la dari KL, Kedah, Penang, dll semua ada. yang dekat Sabah pun sanggup ambil flight semata mata keputusan SPM tu. nasib baik aku budak Taiping je. then, jumpa cikgu cikgu yang penah mengajar kita. *wah, rindunya nak jumpa mama Yati, and  madam Chan, my Bm & english teacher* time tu cikgu yang dulu garang garang pun dah jadi sangat sporting. tambah pulak dengan perasaan kagum bila nampak kawan kawan yang semakin vogue. yelah, selalu nampak biasa je. takde make up segala bagai time prep or kelas tambahan tu. dok pakai baju kurung sekolah, baju kurung yang setahun sekali je tempah, dan baju sukan. tu jelah yang selalu kita tengok. dengan budak budak lelaki yang semakin handsome dengan hair style yang macam macam gaya. yang dulu tak handsome pon jadi handsome. dulu dulu aku tak sedar kewujudan diorang pun kat sekolah. hahaha. seriusly, i miss that moment. owh yer...time tu jugak la masa untuk diorang nak tayang bf & gf diorang. hahaha. yang takde someone special diorang akan tayang adik atau abang yang handsome dan lawa lawa belaka. hahaha. gila sungguh.

keputusan aku tak adalah hebat sangat. biasa biasa je. bff aku pon sama. tapi Alhamdulillah semua ok. takde fail. syukur sangat. lepas ambil result and lepak lepak buat kali terakhir kat sekolah we all pergi bandar pulak. sebab dah janji dengan aan and gee nak lepak kat McD. time tu bila dah berjumpa memang macam orang gilalah semuanye. kalau orang tengok bajet keputusan bagus sangatlah. kononnye. sibuk bincang and tengok syarat syarat kemasukan uni. hahaha. bajet hebat gila. 

dulu kat rumah takde line internet lagi. *eh, ada..tapi abah aku terminate line sebab aku dok online MIRC je. gila geram time tu.* so terpaksalah bertapa dekat cyber cafe atau bahasa mudahnya cc untuk apply UPU. owh time tu boarding school students je yang kena apply online. sekolah harian still guna form. nasib baik pembelian no pin kat BSN tu unit kaunseling sekolah dah tolong belikan. so, tak payah queue up kat bank lama lama semata nak beli no pin or UPU  and polytechic form tu. teheeee...syukur sekali lagi. time tu punyalah seksa nak tunggu web UPU tak jam. kepala tak habis dok buat kira kira nak bayar nanti. sejam dua ringgit. kalau stay sampai 5 6 jam tak ke habis 10% elaun bulanan aku. hahaha. sekarang bila ingat balik..teruknya aku dulu. miahahaha. after 3 months i got an offer to further study in civil engineering. owh, time tu sangat tak sangka taw sebab still boleh continue in civil engineering. yelah. masa SPM, subject lukisan kejuruteraan and civil engineering aku bukan bagus mana pun. tapi syukur Alhamdulillah mungkin itu sebahagian rezeki yang telah DIA tentukan untuk aku. =]

sekarang, semua dah berubah. semua dah habis belajar. semua dah ada life sendiri. dah ada pendapatan sendiri. dan ada juga yang dah ada keluarga sendiri. dan, kawan kawan yang dulu kurang bernasib baik dalam pelajaran dah ada kerjaya yang tak kurang hebatnya juga. itu semua cerita tujuh tahun yang lalu. ketika aku masih bergelar pelajar sekolah. ketika masih memakai uniform sekolah. zaman persekolahan adalah zaman yang paling indah dalam hidup aku. serious aku nak masuk sekolah balik. kalaulah masa tu boleh diputar semula...


p/s:- well, congrats again for those who get excellent result. yang kurang baik tu takpe jangan risau mungkin bahagian korang kat tempat lain. 


0 comments:

Post a Comment