CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 1, 2010

goodbye, mr. july, welcome, mr. august~~

bismillahirrahmanirrahim.

salam.
hurm, hari ini dah 1 ogos. masuk je bulan baru maka akan tercipatlah cerita baru. pejam celik pejam celik july dah berlalu. sekejap sangat rasanye. july membawa banyak cerita dan kisah yang tercipta. ada manis dan juga pahitnya. july juga banyak mengajar aku apa itu erti rindu.*ha-ha. okay, this is ridiculous* banyak cerita yang berlaku dalam bulan july antaranya*pehhh, da macam jawap soklan spm lak*:-

- bermulanya semester baru, dan aku serta roomate aku terpaksa turun takhta. dari tingkat 5 ke tingkat dua. woh, sungguh penat mengangkat barang2 yang banyak.

- bulan july juga mencatat sejarah apabila aku deman tak kebah2. 5 hari aku deman. dah lama kot aku tak demam. last aku demam awal 2008. syabas. aku berjaya membuatkan mama dengan abah risau tentang kesihatan aku. sampai abah dengan mama nak datang uni amik aku bawak balik. haish. risau sungguh mereka.

- aku berjaya menyebarkan virus demam+selesema+batuk+sakit tekak kat roomate2 aku. ha3. kesian mereka.=P

-yeah, july juga menyebabkan rak kasut aku dicuri. hah-ha. gelak la wei. harta yg aku sayang kena curi. habis berterabur kasut2 aku sebab takde rak kasut.*heh, roomate aku pengepit baju kena cilok gak* nasib baik je aku demam time tu kalau aku tak demam memang aku tawaf satu blok ni untuk dapatkan balik rak kasut aku. hampeh punya pencurik.

-aku berbalas komen dengan dia. 1st time tu..he2..*yang ni aku suka sangat*

-my bff da pregnant. yea~~. oh, tak sabar rasanya nak menimang anak angkat pertama aku. =)

-last but not least, aku semakin rajin bangun awal pagi. lepas subuh pon dah tak tido. bagi rezeki mudah masuk kata orang. ilmu pun rezeki jugak kan? he2. satu perkembangan yang positif kan? *part ni mesti mama aku bangga kalau dia taw anak dara dia semakin rajin bangun pagi. hah-ha*

dan hari ini 1st august. bermacam kejutan aku dapat. sudah semestinya semangat baru termasuk dalam list. ermm..mampu ke aku nak melaksanakan semuanya?? harap2 mampulah yer. antara kejutan pada 1st august nih:-

-en. safiai, my lecturer, bercakap tentang justin bieber, eminen dan lady gaga. wah, stylo lah. even though he's almost 60. sungguh yer aku terkejut gila. kalau tanya maklong aku belum tentu dia kenal. ha3.

-date due untuk assignment IB Policy tinggal lagi dua minggu. journal untuk IM tak cari lagi. info tentang Proton company and 1901 hot dogs. aku belum cari jugak. topic untuk class TAPI pon tak cari lagi. haish. semua nak kena buat dalam dua minggu ni. OMG. mati la aku...=(

-roomate aku bukak fb sidia. arghhh..itu aku x berapa suka. bukan jealous. tapi aku malu. ha2.;-)

-oh, hari ini aku bercakap ndan memberikan pendapat macam orang pro dan seorang businesswomen. at least i know what i'm learned in this 3 years. ha3. *ceh, selama ni aku senyum je sebab aku malas la nak tunjuk2. tak mau kecoh. *heh, sebenarnya aku malu bila semua orang bagi penuh perhatian time menyuarakan pendapat tu.ha3.* may be ini sebab semangat baru yang aku cuba terapkan. ha3. i'm proud with myself.

- called mama and abah. cakap nak balik taiping sempena 1st ramadhan ni. abah ok je. siap nak bank-in duit lagi. mama pulak tak bagi. aiseh. dia cakap membazir balik sekejap2. nak2 lagi dia tau aku nak skip class. adei. nak balik jugakkkkkkk...=(

hermmm..tu kejutan yang aku dapat hari ini. berbagai2. lagi seploh hari dah nak puasa. semoga bulan ramadhan ni memberi seribu rahmat dan berkat buat aku dan seluruh muslimin dam muslimat. insyaALLAH. amin.




p/s: lepas ramadhan syawal...heee...xsabar nye.

0 comments:

Post a Comment