CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 25, 2010

oh, maaf teman. saya terlupa. part 2 ~~

Bismillahirrahmanirrahim

salam.
ketemu lagi dibahagian 2. he2. maaflah. lewat lagi nak post. almaklumlah sekarang sudah minggu ke 4 pengajian semester ni start. so, agak busy sikit la. ok, mukadimah kali ini sikit sudah la, kan? kita teruskan ke point2 penting entry ini di'post'kan. entry kali ini aku nak cerita pasal majlis bersanding di rumah Pn. Baiti. ha3. sangat happening. sangat2.

untuk majlis bersanding ni...kami satu gang plan pakai baju warna merah. tak kira la merah ang2. macam cina sambut tahun baru atau merah darah sekalipun. janji merah. dan seperti yang telah dirancang kami pakai baju warna merah. except Pn. Baiti la. dia kalau pakai merah...nanti tetamu tak kenal pengantin pulak. kan? owh, kat bawah ni lah gambar kami berlima yang berbaju merah. sesungguhnya akulah yang paling hensem diantara kami berlima. hah-ha. =)

*carpet pon merah taw*

oh, sebelum itu aku nak bercerita kejadian drama melayu yang telah dilakonkan oleh a'an dengan begitu jayanya di gas station. dan sudah semestinya drama sebabak tu berjaya mengundang perhatian umum yang tengah pump gas kat station tu. ha3. hadoi...alkisahnya begini...kami terpaksa berhenti di gas station sebab nak bagi barang kat abang nuar *abang kandung Pn. Baiti. masih single but not available la* entah macam mana lepas a'an pass barang tu kat abang nuar betty call then dia suruh a'an panggil abang dia... she's want to speak with her brother la..and *part ni yang paling best* tak semena2 a'an jerit panggil nama abang nuar sambil kejar abang nuar *sebab masa tu abang nuar dah berlalu meninggalkan kami* untuk dia nak pas handphone tu. erkkk, aku agak terkedu sekejap dengan aksi a'an tu. jeritan a'an yang macam kena tinggal dek kekasih hati telah menyebabkan pengguna2 gas station tu semua menumpukan sepenuh perhatian terhadap kami. aduss...aku agak malu masa tu sebab menjadi perhatian. ha3. a'an lagi la malu...abang nuar aku tak taw la malu ke tak..entah2 dia pon malu tapi still under control lagi la kot. ha3. habis je abang nuar cakap dengan betty kami terus blah dari situ. malu weih...dah la sebelum sampai kat gas station tu a'an tanye aku nak panggil abang nuar ape? abang ke abang nuar? aku just suruh dia panggil abang nuar je. nasib baik kami discuss tentang panggilan tu kalau tak aku tak taw a'an panggil ape. ha2. okeh2. sambung2. dan destinasi seterusnya adalah rumah wan dan seterusnya ke rumah gee. sebabnye a'an bakal disolek oleh gee memandangkan a'an menjadi pengapit pada hari tersebut. hah-ha. sebbaek bukan aku. malu woh nak diri depan orang ramai walaupun subjek utamanya bukan sipengapit...tapi malu tetap ada. dan aku berjaya mengelakkan diri aku dari menjadi pengapit. yeahhh!!~~ sampai je rumah betty kami terus masuk bilik Pn. Baiti...teman minah tu yang tengah nebes tahap dewa tunggu sultan dia sampai. he3.


*takde rupe orang nebes pun pengantin ni kan?*

tak lama lepas tu *adala dalam 30minit pastu* sultan dari negeri pasir berdengung tu pun sampai. ha3. lagi la nebes si Pn. Baiti tu. time tu kelakar habis kalau tengok muka dia. teringat dowh time dia nak bertunang dulu. masa mak mertua dia nak sarung cincin tu. malangnya time dia nebes ni takde siapa2 pulak diantara kami yang shoot muka nebes dia. rugi dowh.tapi tak pe aku sempat la shoot muka mamu yang mengetuai rombongan pengantin lelaki tu. ha3. tengok2. korang tengok la gambar bawah ni. masam gila muka mamu tu. ha2. aku taktaw la nape. dia pon nebes gak kot. pehhh, gaya macam dia pulak raja sehari. ha2. aku pun taktaw la camne aku boleh shoot muka dia. okeh, usha2 la dulu gambar masa pasangan raja sehari ni berarak ke pelamin.

*see...mamu nih masam ja. nana muka bahagia je kat blakang*

*a'an pun sengih je*

kat bawah ni pulak masa raja sehari ni tengah bersanding dan di tepung tawar oleh keluarga kedua2 belah pihak. time nieh kami hanya mampu menjadi photographer je la. ha3. time ni la aku menunjukkan skill aku. *walaupun tak la pro pun* tapi korang layankan je la pics yang aku shoot.

*bahagia je muka diorang kan?*

dan ini part masa pengantin nak makan beradab. ha2. part nih paling lawak. sebabnya kami berempat dipaksa makan dengan pengantin bagi mewakili keluarga pengantin perempuan. *a'an tak termasuk la. sebab dia memang wajib makan sekali.* aku pon tak taw ape sebabnya kami yang dipaksa duduk kat situ. ha2. kompem cun dowh..sebab lima2 pakai baju merah. tapi, siyes la aku cakap makan beradab ni bukan best..lauk je sedap and lain daripada tetamu lain..tapi makan tak kenyang sebabnya anda akan malu bila menjadi tatapan orang ramai walaupun *sekali lagi ye* subjeknye bukan anda. tapi malu tu still under control sebab kami satu gang. kalo sorang2 kompem pengsan terus kot. ha2. dan bermulalah acara kami makan tak hengat dunia. buat tak malu. makan tak kenyang pon..tapi terpaksa berhenti la bila semua orang dah berhenti makan tapi kami berlima je yang belum habis makan. sayang wooo...siyes aku lapar gila time tu. buah pon tak sempat makan. =(



*see...itukan kami berlima.hah-ha*

lepas makan bermulalah acara photo shoot. ha3. yang pasti gambar ini bukan aku yang amik. tapi okeh la kan.semua tak tengok camera sebab tengah bagi full attention kat camera abang ejat. fotografer profesional yang diupah oleh Pn. Baiti.


*posing2*

*tengok Pn.Baiti beraksi. da penat wat gaya formal la tu*

hoh yeah. gambar2 kat bawah ni adalah hasil skill aku dengan wan. heh. okeh tak shoot kiteorang? walaupun hanye menggunakan camera biasa dan bukan dengan menggunakan SLR yang sentiasa dibanggakan anak2 muda sekarang... kiteorang tetap boleh dapat shoot yang baik2 belaka. selagi ada camera selagi itulah kita boleh jadi penangkap gambar... bukan tangkap gambar. tak kira la guna camera handphone skalipun. janji kreatif and pandai cari angle yang terbaek untuk dapat shoot yang terbaek. heh, tunggu la aku angkat SLR sebijik nanti...hump!!~~

*nana control macho dowh*

*bahagia je tengok diorang dua nih*

*owh aku suka pic ni. terbaek dari ladanglah*


* dua gambar kat atas ni buatkan aku desperate gile bak kawen. ha3. gatai*

*creadit to wan for this pic. nice shoot n edit*

*hoh, time ni tak taw erni hilang kemana dan lela jadi pengganti*

* gee dengan aksi sailormoon. hah-ha*

*cubaan untuk meruntuhkan pelamin. but unsuccessfull*

*Cik Vio dengan Pn. Baiti*

*ha3. romantik kan?*

*tu dia...shoot nya pasai laki tak taw hilang mana*

oh yer kat bawah ni gambar masa kat rumah nana. nih masa majlis bertandang di balik pulau. ha3. she's looked different right? may be its because the dress colour yang agak gelap. tapi Pn. Baiti tetap nampak cantik. =)

majlis kat balik pulau ni cuma aku dengan a'an je yang attend. sebabnya wan, gee and erni terpaksa pulang ke KL. sebab cuti diorang dah tamat. walaupun aku dengan a'an je tapi kami tetap buat havoc. ha3.

hermm....aku rasa cukup la kot sampai sini je entry aku kali ini. nanti2 aku post new entry. biasa la awal2 sem ni busy sikit. macam2 keje nak kena buat. cerita banyak2 tentang wedding ni bukan boleh..nanti gatai aku datang. mula la sibuk berangan nak kawen gak. ha2. =)


0 comments:

Post a Comment