CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 11, 2010

::::aku dan juadah sahur pertama:::

Bismillahirrahmanirrahim
salam.hari ini merupakan hari pertama dalam bulan Ramadhan. masih belum terlambat rasanya untuk aku ucapkan selamat menyambut Ramadhan kepada semua umat Islam di dunia ini. semoga bulan Ramadhan ini memberi penuh rahmat dan barakah kepada kita. insyaLLAH. jom, sama2 kita tambah pahala kita. =]
untuk sahur hari ini aku masak daging blackpepper as a main course. tapi, ada pulak yang tak nak makan nasi time sahur tadi. so nak tak nak terpaksa la aku masakkan mee goreng. juadah untuk sahur kali ini aku yang masak...he2. bagi mama chance untuk rehat la. selalunya aku bangun untuk makan je. tapi malam tadi aku tak tido. buat assignment yang belambak2 tu...so, lepas siap je satu assignment aku terus masak untuk sahur. actually, sangat teruja untuk masak. dah lama tak masak daging blackpepper nih.ha2.


*nyum2*


*lalalalala~~*


ni lah daging blackpepper yang aku masak. hadei...lapar pulak tengok. hah-ha. kat bawah ni gambar mee goreng yang aku buat untuk budak kecik tu. pehh...tak mau makan nasi tapi nak makan mee..dah tu makan mee dengan daging blackpepper pulak tu. eh, aku pun join dia makan mee tu jugak. ha3. nasi makan jugak. tapi sikit je. i'm on diet yer. ha3. tapi sekarang aku lapar...padan muka aku.
mee goreng ni aku buat simple je. vegetarian mee. dan sangat la takde rasa hot & spicy pun. Tu fasal adik aku  makan mee ni dengan daging blackpepper tu. baru ade rase. Demand kan adik aku. Ha3.


*vege fried mee*


Lepas makan lepak2 pulak minum teh dan makan buah kurma. Ha3. Mama beli buah kurma ni untuk berbuka nanti sekali abah makan masa sahur. Buah kurma kan banyak khasiat dan boleh membekalkan tenaga. Itu kata abah kat mama. Kalau dah mengadap buah kurma tu..kompem la masa berbuka nanti tinggal sikit je. So, sebelum habis dimakan aku pon amik la camera and shoot la buah kurma tu jadi model buah-buahan.
Salah setting camera..so pic tak berape nak cantik. Ape2 pun diharap enjoy la dengan pics yng aku shoot tu yer.




Salam Ramadhan al-Mubarak. =]


p/s:- nanti kalau aku rajin aku upload pulak pics untuk berbuka puasa nanti yer. insya ALLAH.

0 comments:

Post a Comment