CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, May 21, 2011

::: take this smile as the answer :::

Bismillahirrahmanirrahim

*take this smile as my answer*


salam.


Setiap persoalan harus ada jawapan. Kesian tengok kawan kawan yang selalu memberi sejuta soalan. Tapi masih belum dapat sebarang jawapan. Setiap soalan yang dilontarkan mungkin kedengaran berbeza tapi kalau diamati, diteliti, dan difikir fikir kembali tetap kembali kepada titik yang sama. Walau secara halus mahupun nyata, tersirat mahupun tersurat…isinya tetap sama. Tak perlu pusing sampai Hawaii kalau destinasinya masih di Malaysia. Dan, aku tidak terlalu bodoh untuk memahami segala persoalan korang. 

Sedar mahupun tidak setiap persoalan yang ditujukan… aku hanya mampu tersenyum. Malas mahu memberi sebarang jawapan…in the end the conclusion still will be the same or a little bit different. But it still gave me heartache. Kalau dulu mungkin aku akan memberi alasan “I’m not ready yet” then i'll just say "coming soon" but now, i just smile for the answer…tapi akhirnya aku akan ditempelak kembali with this word, demand. Opss, should add ‘high’ before the ‘demand’. Now, when I’m just keep it silent without a word comes out from my lip the act still be the same. I’m a high demand person!!  Walau tidak dinyatakan dengan kata kata…reaksi dan air muka korang masih mampu ditafsir. Apa perlu aku terangkan seperti menonton telenovela Mexico? Panjang berjela sampai korang rasa nak dapatkan bantuan oksigen di wad kecemasan? Apa itu perlu?

Okay, then if that what you want, let me give the reason why I’m not interested to get involved in this matter. yet. Sila simpan dalam ruang memori korang baik baik dan tolong lepas ni jangan tanya aku soalan yang sama. Ia merimaskan. Plus, menyakitkan.

The reason is…yes, I’m still not ready yet. Aku memang belum bersedia. Hati aku juga masih belum terbuka kearah itu. Masih banyak perkara dan tanggungjawab yang aku perlu laksanakan. walaupun tak semua aku mampu laksanakan sekaligus. Setiap tanggungjawab yang aku pikul masih perlu aku laksanakan walaupun aku melangkah kealam baru. Dan setiap tanggungjawab yang aku miliki sekarang tak akan pernah berkurangkan. Aku tak pernah rasa terbeban dengan semua ini bahkan ia merupakan rahmat-Nya pada aku. Ia menguatkan iman aku. Memberi ketabahan dalam diri aku. Hidup aku tak semudah yang korang sangka. Tidak seindah yang diharapkan. Hidup aku bukan kisah dongeng walau korang hanya melihat senyuman dan mendengar gelak ketawa dari aku tapi apa yang aku hadapi cukup memberi aku kekuatan untuk menghadapi masa hadapan.

Siapa yang tak pernah menyimpan impian sebegitu? Gay mahupun lesbian still mengimpikan perkara yang sama. Apatah lagi manusia normal macam aku. Please, jangan lagi kata aku demand. Korang hanya mampu mentafsir tapi tak akan pernah merasa setiap yang aku lalui. Jalan hidup kita berbeda. Ujian yang diberikan-Nya juga berbeda. Jauh disudut hati aku masih mengimpikan perkara yang sama walau mulut aku menidakkannya.

Mungkin salah aku juga sampai semua insan sekeliling aku memberi perspective yang sama. Tapi korang tahu tak…itu hanya alasan. Alasan demi mengelak ditanya perkara yang sama. okay, I’m sick of that. when the time coming you'll will get the answer. just wait...ini semua urusan-Nya...siapa kita nak melawan segala apa yang Dia dah rencanakan? hidup ini biar bersederhana...tak perlu melebihi-Nya. Allah itu Maha Kaya, Maha Mengetahui dan Maha Mengasihani...jadi, tak perlu risau dengan apa yang telah Dia tentukan kepada kita. so, selagi masih diberikan peluang laksanakanlah segala tanggungjawab diamanahkan dengan sebaik mungkin. InsyaAllah, pasti akan dipermudahkan oleh-Nya.  

for now, please take the smile as the answer...=]



p/s:- Thinking about the past it has gave me a very great lesson to face the future.  I’m not strong enough, still a weaker but I’ll fight to be strong to face all the problems. 
 

0 comments:

Post a Comment